onsdag 17. oktober 2012

I dybden av et måleverktøy

hootsuite Top10 gratis SoMe verktøyHootSuite kommer i to utgaver, HootSuite Pro som koster $9.99/ mnd. og Hootsuite Free som er gratis. Pro kan dessuten testes gratis i 30 dager. Gratisversjonen gir deg muligheten til å overvåke inntil 5 sosiale media-tjenester og mye mer. Begrensninger i forhold til Pro er det selvsagt, og reklame må du også regne med. Dette er kanskje noe en må regne med når versjonen er gratis? 

Hootsuite er et av mange verktøy for analyse av bedrifters bruk av sosiale medier. Et verktøy som kan hjelpe deg å spare tid og forbedre kvaliteten på det du gjør. Eller dere, for med Hootsuit er det enkelt å jobbe flere sammen.


Hootsuite lar deg måle
  • Flere sosiale medier
  • Planlegge posteringer og oppdateringer
  • Spore når merkevare nevnes. 
  • Analysere trafikken på sosiale medier.
Verktøyet  hjelper deg med å:
  • Engasjere og måle effekten av engasjementet
  • Jobbe som et team, dele kunnskapen med andre
  • Måle, Hootsuite inneholder mer en 30 rapporter, inkludert Google analytics og Facebook Insights
  • Sette sikkerhsnivåer. Hvem skal få tilgang til hva når dere deler informasjon.
Med en konto hos LinkedIn, Facebook, Twitter, Google+, Foursquare, Myspace eller en WordPress blogg, kan man planlegge når de ulike skal oppdateres. Man kan sette opp hva som skal postes hvor på forhånd og la HootSuite publisere det for deg. Du kan også inkludere en Facebookside eller et firma på LinkedIn, så kan du linke dem inn i dashboardet.

Dashboard med Twitter aktiv 

Brukerterskelen er ikke høy ved enkel bruk. Det å legge til flere sosiale medier er enkelt, forståelsen av dashboardet likeså. Men her, som ved flere slike verktøy, blir terskelen en del høyere om man ønsker mer avansert bruk av verktøyet.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar